czwartek, 2 marca 2017

3,2,1... Hello World!


Zawartość bloga

Blog będzie swego rodzaju dokumentacją moich poczynań z projektem webdotnet i prawdopodobnie będę go kontynuował po jego zakończeniu. Dziś w skrócie opiszę projekt oraz kilka rzeczy porządkowych.

Założenia w blogu i projekcie

Blog będzie prowadzony w języku polskim, obecnie nie zamierzam pisać po polsku i/lub angielsku. Nie wiem jeszcze jak się to rozwinie w przyszłości.
Kod będzie pisany w języku angielskim wszelkie nazwy zmiennych, meto, klas, projektów, etc będą w języku angielskim.  Przez lata przyzwyczaiłem się już do tego no i chcę by mój kod był zrozumiały nie tylko dla ludzi władających językiem polskim :) Dlatego też wszystko, co znajdzie się na GitHubie, także będzie po angielsku.

O Projekcie

Projekt przyszedł mi do głowy już jakiś czas temu, zrobiłem nawet podstawy. Dodałem StructureMap-a, jako IoC contener dodałem "core”, jeśli chodzi o silnie typowane widoki i to, w jaki sposób są budowane View Modele. 

Struktura projektu:


Webdotnet.Umbraco - Jest jedynie pustym projektem webowym, jedyne, co będzie się tu zmieniać tu to widoki.

Webdotnet.Custom - Tu znajdują się wszystkie modyfikacje, które zrobiłem w umbraco np. buildery do silnie typowanych widoków, a także renderowanie całej strony w oparciu o template i to, co znajduje się w back office umbraco, szerzej o tym napiszę w następnym poście na blogu.

Webdotnet.Frontend - Jak sama nazwa wskazuje jest to frontend aplikacji. Jeszcze nie jestem pewny czego użyje, gulpa czy webpacka (a może jeszcze coś innego), ale tu będzie się znajdował frontend budowany przez jeden z compiler-ów. Style będą w sass-ie, kompilator na wyjściu będzie mi wyrzucał zminifikowane bądź nie (w zależności od tego czy na środowisko dev czy prod) style i skrypty. Chciałbym także w skryptach móc używać ES6, będę więc będę potrzebował Babela, bądź czegoś podobnego. 

Webdotnet.Test - Tu znajdują się wszystkie testy. W miarę możliwości będę ten projekt prowadził w metodologii TDD

Webdotnet.Db - Backup bazy danych by móc uruchomić projekt lokalnie i mieć wszystkie zmiany z umbraco

Kod projektu:

Na GitHubie jest dostępna instrukcja jak uruchomić projekt u siebie lokalnie. Zachęcam do pobrania, eksplorowania i komentowania samego projektu jak i jego kodu. Wszelkie sugestie mile widziane, może coś zrobiłabyś/zrobiłbyś inaczej. Tak? A dlaczego? Zachęcam do konstruktywnej krytyki. 

Co dalej?

Docelowo projekt webdotnet ma zastąpić mój blog na platformie blogger.
W następnym poście postaram się omówić jak działa obecnie projekt, natomiast możesz już sprawdzić go na własną rękę. Poddajmy testowi czytelność mojego kodu. Jeśli nie wymaga zbyt wiele wyjaśnień, to znaczy, ze jest ok :) Jeśli nie wiesz, jak co powinno się zachować, pamiętaj o przeczytaniu testów, bo one są główną "dokumentacją" projektu. 

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam Kamil Hadas

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz