czwartek, 13 kwietnia 2017

Komentarze poprzez Disqus


Dziś podjąłem się implementacji komentarzy. Zdecydowałem, że nie chcę się bawić w implementowanie ich samemu, gdyż wiązałoby się to również z implementacją użytkowników. Obecnie nie widzę potrzeby by mieć użytkowników poza możliwością komentowania, więc postanowiłem się rozejrzeć za czymś gotowym.
Moją uwagę przykuł Disqus, którego widziałem na wielu stronach. Ma multum opcji logowania się i wygląda bardzo ładnie :). W dzisiejszym poście będzie zatem o tym jak skonfigurować Disqus i zamieścić go na dowolnej stronie. Sama instrukcja jest na stronie producenta, jednak chciałbym pokazać jak proste i bardzo intuicyjne jest to rozwiązanie, by rozwiać wątpliwości czy warto.


Pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić jest… Założenie konta na Disqus :). Logujemy się więc na https://disqus.com/ i przechodzimy do zakładki „Get Started”.
Logujemy się za pomocą jednego z kont na social mediach bądź zakładamy nowe konto, jeśli nie posiadamy nawet „fejkowych” kont. Ja zalogowałem się poprzez Google.
Klikamy na „I want to install Disqus on my site”



Wpisujemy nazwę strony, kategorię oraz język, następnie klikamy „Create Site”



Następnym etapem jest wybór subskrypcji. Przeczytaj i zdecyduj, która Ci odpowiada najbardziej.
Nadszedł czas na wybór sposobu implementacji samych komentarzy na stronie. Możesz wybrać jeden z wielu gotowych pluginów, bądź skorzystać z „Universal Code”. Jako, że tworzę własnego bloga, wybrałem ten ostatni, który umożliwia implementację komentarzy na dowolnej stronie.



Naszym oczom ukaże się ten oto blok kodu, który z drobnymi zmianami musimy wkleić na stronę, która ma posiadać sekcję komentarzy:

    

Tak jak jest napisane interesują nas dwie rzeczy:
this.page.url = PAGE_URL;  // Replace PAGE_URL with your page's canonical URL variable
this.page.identifier = PAGE_IDENTIFIER; // Replace PAGE_IDENTIFIER with your page's unique identifier variable
URL możemy uzyskać np. poprzez JavaScript wykorzystując „window.location.href” natomiast identifier musimy ustalić na bazie czegoś unikalnego, w moim przypadku jest to Id Noda z umbraco będącego wyświetlanym artykułem. I to tyle… Tak, to było tak proste.
Czas na test, sprawdzam czy wyświetla mi się sekcja komentarzy i dodaję testowy komentarz:


Wygląda całkiem niesamowicie, sprawdźmy jeszcze czy widzę komentarze w panelu administracyjnym w disqus


Wygląda na to, że wszystko jest w porządku. Tym oto sposobem zaoszczędziliśmy sobie mnóstwo czasu, który byłby potrzebny na wdrożenie czegoś podobnego samodzielnie i ostylowanie, by wyglądało równie ładnie.
To już wszystko na dziś, pozdrawiam! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz