niedziela, 2 kwietnia 2017

Retrospektywa

Retrospektywa

Dokładnie miesiąc temu rozpocząłem bloga i udział w „Daj się poznać 2017”. Czas na małe podsumowanie J



Blogowanie i upublicznianie rzeczy które robię, jest dla mnie czymś zupełnie nowym.  Jednak nie jest to aż tak trudne jak myślałem, że będzie. Mimo bardzo krótkiego stażu bloga i projektu, udało mi się już nawiązać bardzo cenne kontakty.  Aby potrenować umiejętności miękkie oraz uczynić publiczne wystąpienia bardziej naturalnymi, rozpocząłem także współpracę ze szkołą programowania dla dzieci i młodzieży.  Nie jestem do końca zadowolony z progresu projektu, jednak biorąc pod uwagę, że jest to coś, co robię po godzinach, w wolnym czasie nie ma też tragedii.  Udało się dopracować nieco kod generujący sekcje na stronie, zbudować od zera frontend na bazie bootstrapa. Skonfigurować kompilator do stylów, skryptów i fontów oraz zbudować bazowe sekcje. Zbudowałem także prototyp wyglądu strony. Nie jestem jeszcze pewny czy finalnie będzie wyglądać tak jak teraz, ale obecny efekt nie jest najgorszy.  Zostało mi jeszcze sporo rzeczy do zrobienia, zarówno po stronie serwera jak i frontendu, zakładam jednak, że pierwszą wersję uda mi się opublikować jeszcze w tym miesiącu. Najważniejsze jest to, że udało mi się utrzymać 2 posty tygodniowo, co niekiedy było trudne i wypuszczałem 2 posty jednego dnia…

Aby nieco ułatwić sobie życie, chcę w najbliższym luźniejszym czasie napisać jeden lub dwa posty na zapas. W przypadku cięższego tygodnia będę miał już co publikować.  Przydałoby się także nieco bardziej usystematyzować pracę na projektem i blogiem, choć jeszcze nie wiem, w jaki sposób chciałbym to zrealizować. Jest to jednak coś, nad czym na pewno będę myślał w najbliższym czasie.

Podsumowując, co poszło dobrze:
  •  Dwa posty w tygodniu, mimo że czasem było ciężko
  • Progres w projekcie, pierwszy prototyp
  • Kontakty nawiązane poprzez inicjatywę
  • Ciągła nauka nowych rzeczy.

Co planuję by było lepiej?
  • Bardziej konsekwentny development
  • Usystematyzowanie prac nad blogiem i projektem
  • Posty na zapas, na cięższe tygodnie

Reasumując, jestem zadowolony z efektów pracy w poprzednim miesiącu choć wiem, że mogło być lepiej. Dwa posty w tygodniu to wbrew pozorom całkiem sporo.  Plan na najbliższy czas to ukończyć prototyp i wypuścić pierwszą wersję live. Będzie się to także wiązało z przepisaniem postów z obecnej platformy na nową.

Na dziś to już wszystko do następnego razu! J



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz