niedziela, 7 maja 2017

Dzielenie się postami poprzez „addthis”

Dzielenie się postami poprzez „addthis”



Praktycznie każdy blog posiada ułatwienia do dzielenia się postami z znajomymi. Oczywiście ja także chciałbym mieć taką funkcjonalność w swoim blogu, ale czy muszę to robić od zera? Nie! Podobnie jak z sekcją komentarzy w sieci, możemy znaleźć gotowe rozwiązania popularnych „Share buttons”. Instalacja jest prosta i dziś poprowadzę Cię przez instalacje takich guzików ze strony https://www.addthis.com/

Rejestrujemy się na stronie, po czym naszym oczom ukazują się opcje, które możemy wybrać na stronie. Poza guzikami do dzielenia się, możemy skorzystać także z innych usług, jednak ja skupię się dziś jedynie na nich. Kliknijmy więc „Share Buttons”:



Wybierzmy teraz najbardziej interesujący nas wygląd guzików. Klikając na poszczególne opcje, mamy podgląd na żywo po prawej stronie, w prawym górnym rogu możemy także przełączać się między wersją mobile a zwykłą. Dzięki temu, zanim dodamy to na naszą stronę, widzimy co bierzemy i jak będzie to wyglądać na różnych urządzeniach. Ja wybrałem pierwszy z góry J
Następnie, mamy możliwość konfiguracji wyglądu i zawartości naszego paska z guzikami.



Jeżeli chodzi o „Social Networks” to w przeciwieństwie do tego, co jest napisane, ja rekomenduje wybrać samemu social media, do których guziki mają zostać wygenerowane. Do wyboru jest multum opcji, sprawdźcie, które serwisy was interesują i wybierzcie je J
W zakładce Design, możemy ustawić wygląd naszego paska, ja pozostawiłem to bez zmian, ponieważ domyślny wygląd najbardziej mi odpowiada. Jeżeli Twój blog jest w biało czarnych odcieniach i nie chcesz by guziki raziły w oczy swoimi kolorami, masz opcję by to zmienić właśnie w tym miejscu.



Warto także zajrzeć do sekcji zaawansowanych ustawień. Tu możemy ustawić, na których podstronach guziki mają, bądź nie mają się pojawiać. W jakim momencie layout ma zmienić się na wersję mobilną i od jakiej ilości udostępnień ma się pojawiać licznik pokazujący ich ilość.





Jeśli nie prowadzimy bloga w języku angielskim, warto również ustawić treść wiadomości wyświetlanych użytkownikowi.
Jeżeli jesteśmy już zadowoleni z efektu, klikamy „Continue” i naszym oczom ukażą się opcje, których możemy użyć przy podpinaniu guzików pod nasz serwis. Jako, że nie korzystam z serwisów wymienionych w kartach, wykorzystałem wersję HTML. Jedyne co trzeba teraz zrobić, to wkleić Skrypt na końcu body w naszym serwisie.



To już wszystko na dziś, jak mogliście się przekonać, dodawanie guzików do dzielenia się postem poprzez addthis jest dość proste i intuicyjne.


Pozdrawiam, Kamil

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz